Kisah Aku dan MYDIN

Salaam...

Mula - mula sekali saya nak ucapkan terima kasih kepada management MYDIN kerana sudi benarkan saya menghadiri majlis pembukaan MYDIN CityONE Kuching pada 30 Mac 2017 [Khamis].

Adakah ini kisah aku dan MYDIN...? Ohh belum lagi... baca dulu...

MYDIN CityONE ni adalah Pasar Raya Besar Mydin yang ke-25 di Malaysia. Secara holistiknya, MYDIN sebenarnya dah ada 322 buah cawangan dengan 11 buah konsep perniagaan. Banyak tu! MYDIN pun bukan la satu jenama baru di Malaysia cuma ia baru je sampai ke Borneo...

Sedang menunggu kehadiran VIP untuk acara pembukaan
Laungan semangat dari krew MYDIN
Ketibaan ahli Lembaga Pengarah MYDIN dan para jemputan.
Persembahan tarian tradisional Sarawak.



Bacaan Ikrar dari staff MYDIN
Ucapan pembukaan oleh Datuk Wira (Dr.) Haji Ameer Ali bin Mydin, Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd.
Selepas itu majlis pembukaan disempurnakan oleh Dato' Murad Ali Bin Mydin yang merupakan Pengarah Eksekutif Mydin Mohamed Holdings Bhd  bersama ahli Lembaga Pengarah MYDIN yang lain.

MYDIN CityOne

Keluasan MYDIN CityONE ialah 92,045 kaki persegi. 64,880 kaki persegi merupakan keluasan pasar raya besar yang menjual pelbagai jenis barang dan bahagian mall pula berkeluasan 27,164 kaki persegi yang merangkumi 18 lot kedai jualan dan 33 lot promosi.


Terdapat pelbagai kemudahan yang disediakan di MYDIN CityOne seeperti surau lelaki dan perempuan, ATM, kemudahan tempat letak kenderaan [termasuk untuk OKU], bilik penyusuan bayi dan banyak lain laa...



MYDIN juga turut menyediakan satu sudut khas yang dipanggil 'Sarawak Corner' untuk menjual produk tempatan.
Dengan pembukaan MYDIN CityOne ini mewujudkan 160 peluang pekerjaan baru untuk penduduk setempat. Secara tidak langsung, pembukaan ini dapat mengurangkan kadar penggangguran di negeri ini.
Akses yang mudah untuk bergerak..
Korang boleh gak tinjau - tinjau makanan Ready-To-Eat yang ada di tingkat Lower Ground MYDIN CityOne. Makanan yang dah siap masak dan dibungkus mudah dibawa atau terus makan [pastikan lepas bayar yer.. haha]. Jangan lupa gak check-it-out produk Industri Kecil dan Sederhana seperti kuih bahulu, dodol, rempah masakan, kuih - muih dan macam - macam lagi lah!


Pilihan rempah masakan sedia menanti pembeli


Bahagian bahan mentah
Senyuman dari pelanggan pertama MYDIN CityOne, Dato' Murad Ali bin Mydin.
Sidang media bersama bos Mydin Mohamed Holdings Sdn Bhd dan Kenbest.

Antara topik yang disentuh adalah :
- MYDIN CityOne adalah cawangan kedua MYDIN di Malaysia Timur.
- Lokasi strategik yang berhampiran dengan kawasan perumahan, institut pengajian dan lebuh raya.
- menawarkan produk HALAL sahaja dengan harga borong sepanjang masa.
- pilihan yang lengkap dan pelbagai di bawah satu bumbung


Warga MYDIN membuat kejutan bagi meraikan ulangtahun kelahiran Dato Murad Ali dan isterinya, Datin Mumtaz yang hanya beza sehari.
Ahli lembaga pengarah MYDIN Mohamed Holdings Sdn Bhd.
Jangan lupa ya kepada peminat Anuar Zain - datang ke MYDIN CityOne pada 9 April 2017 dan 30 April 2017 di MYDIN Samariang untuk berjumpa dan beramah mesra...

Macam real tak? Hahaha.



Mungkin ada yang bertanya apa kena mengenanya kisah aku dan MYDIN kan? 

Sebenarnya MYDIN laa tempat pertama aku shopping dengan gaji pertama aku di perantauan back in 1998. Masa dapat gaji yang tak seberapa tu Mader [baca : Mother - panggilan aku kat Mak] pesan, belilah yang awak perlu. Makanan ke.. pakaian ke... biar nampak tu laa hasil awak berkerja.

Terus teranglah, masa aku masuk MYDIN [kalau tak silap di MYDIN Klang - aku hanya ada satu bagpack yang aku pakai sejak form 5, baju tshirt, seluar jeans, kasut sport BATA [plus stokin]. Aku keluar bagpack aku penuh barang! Aku ingat gaklah betapa rambangnya mata aku masa tu tengok barang dengan harga patut. Siap hantar ke Kuching, keronsang baju / butang baju melayu untuk Mader and Fader. Kad raya besar yang ada muzik tu... [yer tempat lain pun ada jual, maksud aku sekali harunglaaa aku membelinya di situ]

Walaupun aku berhenti kerja 2 tahun kemudian dan balik ke Kuching, rasanya itulaa kali terakhir aku pegi MYDIN.

Bila aku tau MYDIN nak bukak di Kuching, aku memang excited tapi masa opening MYDIN Samariang, aku tak dapat pergi sebab aku sibuk dengan kerja. Jadi MYDIN CityOne, here i am...

Mungkin untuk orang lain, it's just another mall/hypermarket/supermarket in town... tapi untuk aku it's personal, ada sentimental value dan kerana pengalaman pertama aku di MYDIN, aku tak pandang pada jenama. Selagi ianya ok pada mata aku, sedap di pakai.. okla tu. 

I hope it's not too late untuk aku kata 'Selamat Datang Ke Sarawak' kepada MYDIN.

NTGravity : Street smart...
Nokotta~!!

You Might Also Like

2 Rants Found

  1. wow..sangat menarik dan mengujakan Mydin datang Sarawak...

    p/s : Selamat berkenalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hero Borneo,

      Memang mengujakan... hahaha...

      p/s : Salam kenal gak... :)

      Delete

NTGravitians.. you have something to say?
Please do... Thanks~♥!